INSIDE EJ
Home About Instagram Twitter Follow Dash

Credits

© Template design by Adila. thanks for Base code by Atiqah.

2018
(Firstly, Sorry for my grammar)

Hi. 

Its too late for new year wish aite?

So.
Nothing interesting. Just a random post.

So far this year will be my third year-working-in-a-accounting-field. Maybe?
Tak ku sangka tak ku duga. And I'm promise myself to keep update-ing my blog for atleast once a month. Sebab kang nak meroyan mengadu dekat socmed kang kena kecam takpun kang orang baca (kot) orang kutuk so yeah. Back to blog maybeeeee. Thehehehehehhe.

Maafkan daku biarkan mu bersawang.

Last year was a quite interesting. I think lah.

**I finally manage to drive. Alone. Thank you to my sifu, Raju (Kaksu) ajar aku jadi pelumba haram & put a trust on me. Terharu
**I GOT engaged with Farhan HAHAHA. FINALLY. (LOL) 
**I GOT a new job. A new accounting experience. Shipping. But just for a month hahahaha. Dont think shipping suite me lah. So I decided to resign and re-join Smartrich Corporate Services. Lol me.

(Tapi masa re-join ni pun isu gak. So on Wed, I'd an interview with the boss. And her/his first question is :

**Apa yang awak suka dekat Smartrich & Apa yang awak tak suka

Then,

**Dekat sini paling rapat dengan siapa (Ofcos dengan laju aku jawab Faezah & Kakmas Hahaha) dan siapa yang awak kurang rapat


**Apa pendapat awak tentang plan 1M saya dan cara untuk capai.

Thats it.

Blablabla then I'm asking boss, what do you want actually. Did you want us (staffs) buat macam ni atau macam ni (refer to OUR (Staffs) coversation in GROUP which is Puan nak kami ni buat video setiap department & buat sales untuk capai target tu ke?

Wallahi. Cuma itu tanpa babitkan mana mana nama selain nama AKU.

Tapi.
On Thursday, they (my colleague) start ignore me when I'm asking them ''Oi tak balik lagi ke''. Then on Friday, one of them sent quotes something likes ''Rezeki bukan saja duit, kawan yang baik juga rezeki'' & I was like wow. Tuju dekat aku ke? Tapi kenapa.

And start from that, sorang sorang left sampai tinggal aku sorang.
Until TODAY, aku tak delete pun group tu. Biarkan. 

Nak buat kenangan anak cucu yang aku pernah ada pengalaman rakan sekerja macam tu hehuhehu.


Then ada sorang ni whtsapp aku malam minggu. Just reply on my whtsapp story then aku pun saje lah tanya pasal kenapa aku kena ignore (Hahahaha sebab aku yakin tak salah) Lepastu pun ada gak aku whtsapp tanya si lagi sorang ni. Dia kata aku balaci bos & bagitahu bos dorang nak resign berjemaah. What the hell. Bila masa aku cakap?

She ask me to tanya bos which is mintak kebenaran betul ke aku ada sampaikan.
And I did. Aku whatsapp bos tanya (dengan screenshoot our conversation tapi hidekan nama) & terbukti aku tak pernah cakap hal tu pun.

Tapi.
Hahahaha. Bila dah satu betul, dia (si whatsapp kedua) cakap ''eh tak bukan tu tapi  pasal lain, pasal kau bagitahu kakmas faezah semua tak happy keje dkt luar'' Macam fcuk gila.

Aku cakap aku yang tak happy.
Motif nak cerita pasal staff lama? Lol.

And si whatsapp no 1 pulak kata aku start sebab conversation aku dengan kakmas dekat Twitter. Lol. Just because of words ''Resign berjemaah'' ke? Ke sebab aku cerita dekat ORANG LUAR which is Kakmas? Lol.


8 Jan aku masuk kerja. Tapi duduk ofis Setia Alam (Ni bos yang letak dia tahu lah kot aku kena ignore takkan aku nak cerita pulak kang lagi kata aku kaki ngadu hahaha cb) Senyap. Its ok. Then ada gak pergi ofis Klang Sentral. Senyap. Tak mesra macam dulu. Lol.

Sedih lah sikit.
Orang tuduh itu ini tapi yelah mugo ore anggap kito saloh gk kecek banyok.

I'm just being me. Tegur je lah even nampak reaksi macam tak ikhlas je jawab apa aku tanya. Oh lupa yang perangai macam ni manusia dewasa ye which is 25 & above. Matang sangat.

Kau rasa tak puas hati ke aku ada buat salah, kenapa kau takda nak tanya aku ke apa? Sebab kau ingat kau besar kau betul sebab kau rasa ah memang budak ni yang bawak mulut ni mari ramai ramai ignore dia. Mari mari. Dia kan backup bos. Gitew.

Eh lantak.

But, thank you for the experience. Terima kasih bagi aku pengalaman ada kawan perangai macam ni (Yang aku ingat cuma dekat sekolah je ada perangai macam ni) Selamat maju jaya & sorry kalau aku ada buat salah.

Tapi aku tak salah :)



p/s : Niat nak tulis pasal hati berbunga tapi. Tercerita pasal sakit hati pulak. Hukaloh


0 Comments:


|